Salgsvilkår

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig her. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

Parter

Selger er Hildehjelpa v/Hilde Eeg Foss, Granveien 6, 2440 Engerdal, e-post: hilde.eeg.foss@gmail.com​, tlf: 97757589, org.nr: 930 373 702, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Priser

Den oppgitte prisen for tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.​

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling skriftlig til selgeren og mottatt en bekreftelse fra selgeren på denne, eller kjøperen skriftlig har takket ja til en tjeneste tilbudt fra selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for tjenesten fra det tidspunkt det er inngått en bindende avtale. Vi aksepterer bare Vipps som betalingsmåte for privatpersoner. Bedrifter kan tilbys betaling via faktura. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt når det er inngått en bindende avtale. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra fakturaen er mottatt.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har deltatt på den siste av de avtalte kursdagene eller har deltatt på den avtalte veilednings samtalen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere tjenesten til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kjøperen. Tjenesten skal leveres til kjøperen via direktesending på Teams over nettet, med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av tjenester i henhold til angrerettloven. Angrerettskjema finnes her.

Når en forbruker handler varer eller tjenester på nettet har forbrukeren en lovbestemt rett til å angre på kjøpet innen 14 arbeidsdager. Forbruker har innenfor dette tidsrommet rett til å returnere varen uten å angi noen grunn, og uten å risikere noen straff for mislighold. Angrefristen vil tre i kraft når forbrukeren mottar kjøpt vare, eller for en tjeneste når kontrakten er inngått. 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger selger for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

Europa-Kommisjonens klage portal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.

Force majeure

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varsel tekster, salgs forbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Avtalevilkår for Hildehjelpas tjenester

Disse avtalevilkårene utgjør sammen med en bestilling som er bekreftet av selgeren, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Avtalevilkårene anses godkjent ved kjøp.

Påmelding/endring/avbestilling av veiledningstime: Det er ingen frist for påmelding til veiledningstimer, men påmelding til veiledning er bindende. Etter bestilling vil kjøper motta en bekreftelse med betalingsinformasjon, og informasjon om veiledningen. Endring av time må skje skriftlig og være mottatt av Hildehjelpa seinest 48 timer før veiledningen starter. Avbestilling må skje seinest 24 timer før veiledningen starter. Ved seinere endring/avbestilling belastes hele beløpet.

Påmelding/endring/avbestilling av kurs: Fristen for påmelding til kurs fremgår av kursbeskrivelsen, og påmelding til kurs er bindende. Det tas også imot påmelding etter fristens utløp hvis det er ledig plass. Etter bestilling vil kjøper motta en bekreftelse med betalingsinformasjon, og informasjon om kurset. Bytte av kurs må skje skriftlig og være mottatt av Hildehjelpa 7 dager før kurset starter. Avbestilling av kurs må skje skriftlig og avmeldingen må være mottatt av Hildehjelpa senest 7 dager før kursstart.

Avlysning av kurs:
Hildehjelpa forbeholder seg retten til å gjøre mindre endringer i kursprogrammet og til å avlyse kurs. Ved avlysning blir innbetalt kursavgift refundert. Eventuell avlysning varsles senest 3 dager før kursstart. Hildehjelpa er ikke ansvarlig for kjøperens evt. økonomiske tap i forbindelse med avlysning, herunder heller ikke for utgifter til reise og overnatting.